Dec 15, 2010

Hari Tekanan Sedunia

STRESS! STRESS BETUL AKU.
Andai tidak ada kesabaran plus iman yang kuat dah lama terkubur jasad aku nie. Minggu nie memang banyak betul dugaan yang diterima. Dari satu hal, satu hal yang lain pulak muncul. Baik akademik mahupun personal problem. Yang paling teruk pasal pelajaran laa. Muka dibuat sehabis cool mungkin, tapi muka COLD TER-tunjuk jugak. tak boleh simpan simpan. tak boleh selindung. tak boleh nak sorok sorok. Memang tension sangat. Apa lagi yang boleh buat, menangis jelah. Menangis macam orang tak pernah nangis before ni. haha, bunyi macam teruk. Call ibu, menangis lagi :"( Luah semua kat ibu pasal dalam kelas tadi. Alaa, ibu kata rileks laa. Small matter, kononnya. Tapi aku rasa macam orang bodoh gila yang nak memperbodohkan lagi diri kat depan kelas tadi. Lebih tepat, depan classmates. Muka rasa tebal tahap berapa inci pun tak pasti. Yang penting aku sangat malu. Apa yang mdm. tu nak pun tataw? Semua benda tak kena. Salah sama sekali. Kata beliau, kami terlalu malas nak research properly. Yes, honestly, i didn't struggling to make some research and mengkaji segala benda about that assignment dalam dalam. But what can you say if i have read about the article and adik beradik article yang related tapi tetap tak paham paham jugak? BODOH betul la kot budak nie!


tolong ambil perhatian,
buah cempedak di luaq pagaq
ambik galah tolong jolokkan.
saya budak baru belajar
kalau salah tolong tunjukkan.
saya bodoh bukan tak berilmu.
tapi ilmu tak cukup lagi
.

No comments:

Post a Comment