Feb 17, 2011

tik tok tik tok, masa berlari!!

Malam yg sepi bersama bulan yg tak seberapa nak indah, ditemani ikan-ikan gapi yg lincah berenang. Sambil menyuap nasi lemak ke mulut dengan lemah longlai. Bukan makan lewat malam, tapi bersahur. Jam sudah lewat dua pagi. Ahh, masih awal lagi. Esok kelas pukul 10 pagi. Subuh? mungkin subuh gajah atau atau mungkin terbabas. Masya-Allah. Aku duduk termenung mengadap laptop sambil menyuap nasi yg dari tadi tak habis-habis lagi. Teringat tentang perkara kira-kira 6 jam yg lalu. Bersama-sama rakan sekelas PL2I (girls) ber-halaqah di surau Mahsuri. Detik-detik indah akan disimpan elok buat kenangan. Baru aku rasa kehadiran sahabat-sahabat rupanya sangat bermakna dikala kita berjauhan dengan keluarga (bajet rumah aku hujung semenanjung Malaysia). Saat aku berjemaah bersama mereka, berimamkan Zaimah, berbilalkan Nabila (hebat juga budak nie), aku menjadi sebak. Tak lama lagi aku akan tinggalkan kalian. Pergi mengejar impian masing-masing. Pasti aku rindukan saat ini. Juga waktu kita sama-sama berkerja keras menyiapkan bahan-bahan kes Nasha Aziz untuk pameran Law Fiesta di surau Mahsuri. Sampai ke subuh kita buat kerja ya. Seronok waktu tu. Tapi waktu berjalan bagai tak terasa sebab kalian hadir mencuri waktu aku. Bergelak ketawa, bersuka ria, BEKERJASAMA. Terima kasih kalian. 


Ini wajah-wajah PL2I


LOVE YOU GUYS SO MUCH <3

No comments:

Post a Comment