Jan 11, 2011

derma darah weyy!

Kisah Seorang Student dan Nurse Comel. location: Dewan Mini


student D: yeah! saya nak derma darah. (berjalan dan mengambil borang)

kawan-kawan: kau yakin ke nie? macam tak percaya je ^^ (keningkeningsikit)

student D: eh, jangan pandang rendah pada diri yang dah sedia rendah nie!

nurse comel: adikk, dah check belum? berat berapa? kita tengok berat dulu.

student D: belum. (naik atas penimbang dgn muka penuh confident)

nurse comel: adikkkk!!! berat tak cukup! 42 kg je. (dengan kuatnya dia menjerit dan semua org melihat aku)

student D: waaa, tak boleh ke? nak derma juga. boleh laa boleh laaaa... (muka mintak simpati)

nurse comel: tak boleh, memang syarat mcm tu. at least 45 kg adik. tak boleh derma, kena kena darah adik pun tak cukup. lain kali makan banyak sikit eh. (cuba memujuk)

student D: hmm, takpa laa, saya derma kat nyamuk jelah -__-



p/s: Kepada sesiapa yang melengkapi syarat-syarat yang dikehendaki untuk menderma darah, silalah berbuat sedemikian. Bukan sakit pun dan tak mati pun kalau derma darah yang tak seberapa banyak tu. Menyelamatkan nyawa seseorang itu lebih bernilai mulianya. Jangan jadikan alasan sibuk takda masa, takut jarum serta alah darah. Itu alasan yang sgt lapuk. Alasan terbaru yg baru aku dengari, TAKUT GEMUK. Gemuk tara mana la sangat kalau derma pun tak banyak mana. elehh!


*******************************
motif gambaq ini?
fokus pada mata aku

see see, eye bag makin teruk ohh.
bahana tidur lewat almost every nite laa nie. haih
-.-"

No comments:

Post a Comment